مهمانسرای بیوه های جوان در میان زن های داعشی)

نوع مقاله : علمی-پژوهشی

دانلود اصل مقاله

 

نویسنده :آزاده معاونی

 نویسنده، روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل خاورمیانه

Hamidakbarpour172@gmail.com

 

 

چکیده‏:

آزاده معاونی، نویسنده، روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل خاورمیانه که مقالاتی ارزنده در رسانه هایی گوناگون چون لس آنجلس تایمز، نیویورک تایمز و… به نگارش در آورده، با تسلط کامل بر زبان عربی، به پوشش خبری رخدادهایی چون جنگ عراق و … پرداخته، و به طور مداوم، مقالاتی را پیرامون تحولات خاورمیانه منتشر کرده است. معاونی پس از سقوط داعش به سراغ برخی از زنان داعشی رفت و گفت و گوهایی با آنها انجام داد که حاصل آن کتابی است با عنوان «مهمانسرای بیوه های جوان». گفت و گوهایی با ۱۳ زن بازداشت شده داعشی که در روند آن، نویسنده، مواجههای مستقیم با شرایط زیست آنان و انگیزه های پیوستن شان به داعش داشته است.
نخستین بار ایده اصلی کتاب، از گزارشی پدید آمد که با همین موضوع در نیویورک تایمز منتشر، و نامزد جایزه پولیتزر» (معتبرترین جایزه روزنامه نگاری آمریکا) شد. پذیرش و استقبال از گزارش، انگیزه اصلی نویسنده بر گسترش این موضوع در قالب کتاب گردید.
به دلیل اهمیت اثر، پس از انتشار کتاب به زبان اصلی خود در انگلستان، در دیگر نقاط جهان نیز به زبانهای چینی، ژاپنی، اسپانیول و پرتغالی منتشر شد. به تازگی نشر تاریخ ایران، متن کامل آن را (به همراه مقدمه ای خطاب به خواننده ایرانی) با ترجمه محبوبه حسین زاده، در شمارگان هزار نسخه و ۴۴۴ صفحه منتشر کرده است. کتاب پنج بخش و یک موخره دارد. سرفصل های بخش های پنجگانه کتاب عبارتند از: «میراث خارها»، «دختران ناپدید شده»،
ختم کلام»، «شهروندان خانه اسلام» و «عشق، عزا، تکرار». این اثر، بجز بخشهای پنجگانه، دارای یک مقدمه، پیشگفتار (با عنوان: مابین فصلها)، سخن آخر (با عنوان: در میان ریاکاران) و بخشی با عنوان «روش تحقیق» است.

کلیدواژه‏ ها:

 

درباره modir

پیشنهاد ما به شما

جنبش های سیاسی- اجتماعی زنان در افغانستان از امان الله خان تا طالبان

نوع مقاله : علمی-پژوهشی دانلود اصل مقاله   نویسنده :فائزه توکلی دانشجوی دکترای دانشگاه آزاداسلامی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button